- English
- Magyar
A „Continental ContiTech Szeged Mérnök Grand Prix 2017” verseny szervezői az idei évben merőben új versenykiírással szólították meg a hazai felsőoktatás mérnökhallgatóit. A meghirdetett mérnöki tervezői feladat a következő volt: gumihajtású repülőgép tervezése és megépítése, amely egy utas biztonságos szállítására képes, és a leghosszabb repülési idő elteltével biztonságosan ér földet az utasával egy (20*20) m területű versenypályán.
Az ÓE BGK MEI csapatot szervezett és nevezett a versenyre. Az alapképzési szakos hallgatók kategóriájában a MEI kétfős hallgatói csapata "22-Volt" névvel regisztrált. A hallgatók a tavaszi félévben a „Légi robotok automatikus repülésszabályozása” kurzuson szereztek alapvető ismereteket az UAV-król, és ez adott kellő támogatást és motivációt a döntés meghozatalához, hogy nevezzenek a versenyre.
Számos előzetes szakmai konzultáció után a csapat úgy döntött, hogy a versenyfeladat sikeres teljesítésének leginkább a merevszárnyú UAV-elrendezés felel meg, ezért elkezdődött az
Angry Fox (AF) névre keresztelt UAV tervezése, és építése.
Az előzetes regisztráció után a verseny első mérföldköve 2017. június 30. volt, amikor már kész, repülésre alkalmas légijárművel kellett rendelkeznünk, és a repülésről készített videóval kellett jelentkezni a verseny döntőjére. A csapat ezt az akadályt is sikeresen vette, és a Versenybizottág döntése alapján részt vehetett a Szegedi Ifjúsági Napok keretében 2017. augusztus 25.-én megrendezett döntőben.
A verseny 2017. augusztus 24.-én gépátvétellel, és szakmai beszélgetéssel kezdődött, amelyen a
„22-Volt” csapat kiemelkedő felkészültségről tett tanúbizonyságot. Miután a Versenybizottság megfelelően biztonságosnak találta az Angry Fox 05 (AF05) oldalszámú merevszárnyú UAV-t,
a csapat megszerezte a döntőben való indulás jogát.
A verseny döntőjében a csapatok öt repülést hajtottak végre, és az időeredmények alapján a
„22-Volt” csapat az előkelő III. helyet szerezte meg. A versenyen mutatott eredmények alapján a „22-Volt” csapat és az „Angry Fox 05” oldalszámú UAV a Versenybizottság döntése alapján megszerezte a verseny „Különdíj”-át is.
A kiemelkedő szakmai eredmények mellett dicséret illeti a csapat minden tagját, hogy a nyári szünetének nem kis részét a versenyfelkészülésre fordította, és időt, energiát nem kímélve vitte sikerre a projektet! A sikeres csapatnak gratulálunk!
Repülés előtti felkészítés
A „22-Volt” csapat tagjai (balról jobbra): Prof. Dr. Szabolcsi Róbert, projektvezető/felkészítő tanár/mentor (Tevékenység: csapatszervezés, csapatirányítás, stratégiai tervezés, UAV koncepciók kidolgozása, navigációs stratégiák kidolgozása, repülési pálya előzetes megtervezése, pénzügyi forrásallokálás, teszt-repülések végrehajtása, lélektani műveletek).
Fridrich Gordon BSc hallgató (Tevékenység: UAV-építés, sárkányszerkezet megtervezése és megépítése, hajtástechnika megtervezése és megépítése, pénzügyi forrásallokálás, teszt-repülések végrehajtása, UAV-pilóta).
Szabó Soma Manó BSc hallgató (Tevékenység: UAV-építés, sárkányszerkezet megtervezése és megépítése, hajtástechnika megtervezése és megépítése, pénzügyi forrásallokálás, teszt-repülések végrehajtása, UAV-pilóta).
Ismételt repülésre készen!
Eredményhirdetés – csoportkép a versenyző csapatokról
„22-Volt” – a ContiTech 2017 „Különdíj”-ának átvétele
A „22-Volt” csapat
Prof. Dr. Szabolcsi Róbert, projektvezető/felkészítő tanár/mentor